APK Group mag voortaan de Persprijs in haar trofeekast plaatsen. De Peltse infrastructuurbouwer won de prijs tijdens het marketing- en communicatiecongres Communiquoi, Dat vond plaats in Het
Xpand in Beringen. Bovendien reikten Voka – Kamer van Koophandel Limburg en Hogeschool PXL ook de Communicatie Awards (Comma’s) uit. Shoppen in Genk, Unleashed (Mobile Vikings) en Belgische Fruitveiling vielen in de prijzen.
De persprijs, die sinds 1997 wordt toegekend aan de Limburgse onderneming of organisatie die het beste communiceert met de pers, gaat dit jaar naar APK Group. Een vakjury van Limburgse journalisten motiveert de keuze als volgt:
“APK Group hanteert een duidelijke, snelle en accurate communicatie bij elke stap in de uitgekiende overnamestrategie. De onderbouwde langetermijnvisie tilt het bedrijf op van een infrastructuurwerker naar een duurzaam en slim bedrijf met aandacht voor onder meer Internet of Things.
Bovendien is het maatschappelijke engagement via sponsoring van voetbalclubs en het bijhorend persoonlijk engagement van CEO Paul Kerkhofs een meerwaarde. Hij lanceerde ook eigen voorstellen in het kader van maatschappelijke problemen zoals de knelpuntberoepen.”