De
geplande opening van het nieuwe 3X3 Home Court De Weeg in Bree
gaat zaterdag 27 juni niet door. Na uitvoerig overleg heeft de organisatie beslist om het volledige evenement te annuleren wegens de aanhoudende extreme hitte.
Nochtans werd eerder vandaag nog een aangepast programma aangekondigd om de hoge temperaturen het hoofd te bieden. Uiteindelijk oordeelde de organisatie dat ook die aangepaste formule onvoldoende garanties bood voor een veilige organisatie.
Daardoor worden alle geplande activiteiten geschrapt, waaronder de basketbalclinic, de officiële opening en de demonstratiewedstrijd.
"De gezondheid en veiligheid van deelnemers, vrijwilligers, bezoekers en medewerkers staan voorop. Daarom achten we het niet verantwoord om het evenement onder deze omstandigheden te laten plaatsvinden", klinkt het.
De organisatie beseft dat de annulatie voor veel mensen een teleurstelling is en bedankt iedereen voor het begrip. Er wordt intussen bekeken of de officiële opening in september kan plaatsvinden. Zodra daarover meer duidelijkheid is, zal die nieuwe datum worden bekendgemaakt. (Stad Bree)