Sinds dinsdag 23 juni is code GROEN gewijzigd naa
r code GEEL (gevaar) voor heel Limburg.
Het brandgevaar neemt toe onder invloed van de afwezigheid van verdere neerslag en de aanhoudende hoge en nog toenemende temperaturen. Vanaf het weekend wordt een terugval van het brandgevaar verwacht door nieuwe onweders.
Gebruik je gezond verstand en wees waakzaam. "We vragen je om extra waakzaam te zijn en problemen onmiddellijk te melden via het noodnummer 112.
Het is verboden om vuur te maken en/of te roken in de natuurgebieden zodra code geel (of hoger) voor natuurbrand van toepassing is".