Vandaag organiseert Unizo de Dag van de Ondernemer. De zelfstandigenorganisatie vraagt bij die gelegenheid bijzondere aandacht voor de zovele ondernemende mensen die onze economie
dag na dag doen draaien en voor welvaart zorgen. Veel van wat we
allemaal als 'vanzelfsprekend' beschouwen hebben we grotendeels aan hen
te danken. Ook de Internetgazet is heel blij dat ondernemers regelmatig bij haar adverteren en op die manier de website in stand helpen houden.
UNIZO haalt ook het voorbeeld van sponsoring aan.
Niemand die er misschien ten volle bij stilstaat, maar uit een - erg
voorzichtige - berekening door UNIZO, vertrekkend van een enquête bij
een representatief staal van 737 ondernemers, blijkt dat onze Vlaamse en
Brusselse kmo's op jaarbasis minstens 716 miljoen euro aan
sponsoring uitgeven. Geld dat vaak naar sportverenigingen of
-wedstrijden gaat, maar ook naar culturele organisaties, goede doelen,
jeugdbewegingen, lagere en middelbare scholen, buurtwerkingen, openbare
diensten...
Truitjes van de lokale voetbal- of wielerploeg zijn een klassieker. En
welke lokale vereniging, school,... is nog nooit bij ondernemers in de
buurt gaan aankloppen om een activiteit te sponsoren.