Op
dinsdag 20 juli, de dag van nationale rouw, staat het hele land stil bij de historische overstromingen van de voorbije dagen. De solidariteit met de slachtoffers van de watersnood is groot. DPG Media (o.a. VTM, HLN, Q-Music) ondersteunt daarom deze hartverwarmende initiatieven. Onder de noemer
‘Helpende Handen’ brengen de verschillende DPG Media-merken verhalen van verbondenheid, hoop en veerkracht na het verwoestende noodweer. Ook de spot die oproept tot steun aan de solidariteitsactie van het Rode Kruis loopt nog steeds op de verschillende radio- en tv-zenders.
Kris Vervaet, CEO DPG Media België: “In de nasleep van de watersnood wil ook DPG Media zijn steentje bijdragen. Als mediabedrijf bereiken we heel snel veel mensen. Dat privilege willen we delen met alle helpende handen in Vlaanderen, groot en klein om hen zo een extra duwtje in de rug te geven. Via de website van HLN brengen we een overzicht van alle hartverwarmende solidariteit. Bovendien zetten we onze hulpdiensten én de vrijwilligers extra in de kijker tijdens speciale uitzendingen op radio en televisie.”
Helpende Handen
VTM NIEUWS bericht al de hele week vanuit het rampgebied en zal dit ook de komende dagen blijven doen. Morgen is er om 11.50 een extra nieuwsuitzending waarin ploegen van VTM NIEUWS over het hele land de dag van nationale rouw volgen.
Op de dag van nationale rouw zendt VTM om 20.00 de special Helden van Hier: Helpende Handen uit. De special van de hand van productiehuis Geronimo volgt de immense solidariteit die losbarstte na de watersnood. Helden van Hier volgt tientallen Vlamingen die elk op hun manier de inwoners in de getroffen gebieden in Wallonië te hulp snellen. De camera’s zijn ook mee aan boord bij brandweerkorpsen uit onder andere Oostkamp en Antwerpen, die vrijwillig komen helpen om huizen uit te ruimen.