Eandis en Infrax, de twee bedrijven die elk in een deel van Vlaanderen instonden voor onder meer de
distributie van gas en elektriciteit, heten vanaf vandaag overal Fluvius. Zo heeft Vlaanderen nu echt één nutsbedrijf dat de meeste publieke nutsleidingen groepeert. De klant kan voortaan voor meer diensten bij éénzelfde bedrijf terecht.
Eandis en Infrax waren op 1 juli vorig jaar al officieel gefuseerd tot één bedrijf. In het straatbeeld en voor klanten bleven de oude namen de voorbije maanden echter nog in gebruik tot het nieuwe bedrijf klaar was om alle klanten eenzelfde service te kunnen aanbieden.
Vandaag is die fase achter de rug en komt Fluvius met een nieuwe website, een eengemaakte klantenservice en het nieuwe handgeschreven logo op de bestelwagens en uniformen van de technici en meteropnemers. De oude merknamen Eandis en Infrax zijn nu echt verleden tijd.
De klanten van het vroegere Eandis of Infrax hoeven zelf niets te ondernemen.
Wie vanaf vandaag Eandis of Infrax contacteert,
komt automatisch bij Fluvius terecht. Op de nieuwe website fluvius.be begint elke aanvraag met een postcodecheck, zodat onmiddellijk de in die gemeente beschikbare Fluvius-diensten (energie, riolering, openbare verlichting, kabeldistributie, warmte of glasvezel) zichtbaar worden.
Vanaf vandaag zijn het medewerkers in Fluvius-uniform en -wagens die in de straten de werken aan de nutsleidingen uitvoeren. Het is ook een meteropnemer van Fluvius die de meterstanden komt noteren. Elke medewerker heeft ook een Fluvius-badge bij zich om zich bij de klant te legitimeren.
In regio’s waar Infrax vroeger één of meerdere nutsvoorzieningen beheerde, wijzigen wel de contactnummers. Het nummer om pannes of storingen te melden wordt net als in de rest van Vlaanderen
078 35 35 00. Het telefoonnummer voor dringende oproepen bij gasgeur wordt overal
0800 65 0 65.