De werkgeversorganisaties UNIZO Limburg, VKW Limburg en Voka – Kamer van Koophandel Limburg lanceren naar aanleiding van de verkiezingen op 9 juni de gezamenlijke campagne
‘één stem voor Limburg’. Met deze campagne leggen de drie organisaties naar aanleiding van de komende verkiezingen een aantal gezamenlijke ondernemersprioriteiten op tafel voor de (Limburgse) politici. En vragen ze vooral om in Limburgse dossiers als één stem te spreken, zoals ze zelf ook tonen met dit initiatief. Om de symboliek van de oproep kracht bij te zetten vond de lancering plaats in de ambtswoning van de gouverneur.
De campagne ’één stem voor Limburg’ is opgebouwd rond 3 filmpjes waarin gedelegeerd bestuurders Ruben Lemmens, Johann Leten en Bart Lodewyckx voor 3 economische uitdagingen een aantal gezamenlijke oplossingen naar voren schuiven: iedereen aan het werk, kansen voor ondernemen en ruimte voor ondernemen.
"Met twee miljard aan investeringen kan de Einsteintelescoop Limburg een stevige innovatieboost geven. Een belangrijke stap in de ontwikkeling als kennisregio, een kans voor vele bedrijven, maar ook een sterke impuls voor jongeren om te kiezen voor STEM-opleidingen.
Laten we ook volop verder investeren in onderzoek en ontwikkeling. Met de uitbouw van de Limburgse incubatorennetwerken en kenniscampussen rond energie, slimme maak, digitalisering en bouw zijn we op de goede weg om van om van Limburg een innovatieve pioniersregio te maken. Neem hieraan gekoppelde opleidingen in het studiegebied burgerlijk ingenieur voor de UHasselt op in het regeerakkoord om hieraan een extra boost te geven.
Het Limburgs provinciebestuur neemt al jaren een unieke rol op. Een rol die zorgt voor krachtenbundeling en schaalvergroting, zodat we virtueel één grote stad zijn. Voor een geslaagde socio-economische ontwikkeling blijft een provinciaal beleidsniveau noodzakelijk, met de nodige ambitie en resultaatgerichte werking. Ook LRM en LSM zijn en blijven belangrijke hefbomen in onze provincie", klinkt het bij de werkgeversorganisaties.