Vandaag werd in de hotelschool van Hasselt voor het derde jaar op rij de campagne '
Eet meer Limburg' voorgesteld aan twintig ambassadeurs. De
Internetgazet is er daar één van.
"Wie tijdens de eindejaarsfeesten verrassend en lekker uit de hoek wil komen, kan dat met het menu van ‘Eet meer Limburg’. Door producten van een 30-tal producenten op deze smakelijke manier aan te prijzen, geraakt de consument verder vertrouwd met het rijke aanbod aan lokale landbouwproducten in Limburg en helpen we de relatie tussen landbouwer en consument te verbeteren,” zegt gedeputeerde voor Landbouw en Platteland Inge Moors.
Een samenwerking tussen de
Provincie Limburg, de Hotelschool Hasselt en PUUR Limburg ligt net als vorig jaar aan de basis van dit unieke project. Om het concept op smaak te brengen werd ditmaal beroep gedaan op
Chloë en Magali. De twee Limburgse zussen verwierven eerder dit jaar faam als winnaars van ‘Mijn Pop-up restaurant 2016’.
Op vraag van gedeputeerde Inge Moors lieten ze hun creativiteit los op het assortiment aan hoeve- en streekproducten en stelden ze een luxueus en tegelijk toegankelijk driegangenmenu met Limburgse producten samen.
Voor de prijs van 75 euro krijg je meteen 44 producten voorgeschoteld waarmee je 4 royale feestmalen kan bereiden. Optioneel kan er ook voor een pakket met lokale wijnen of bieren gekozen worden.
De pakketten kunnen net als vorig jaar worden afgehaald in één van de 9 afhaalpunten maar de producten zijn uiteraard ook vlot te verkrijgen in de hoevewinkels.
De pakketten kunnen vanaf vandaag tot en met 16 december besteld worden via
www.puurlimburg.be. Na bestelling kan de box op vrijdag 23 of op zaterdag 24 december worden afgehaald in één van de afhaalpunten verspreid over de provincie.