Vandaag is men in Neerpelt begonnen met
het vernieuwen van de dwarsliggers op de spoorbedding
(foto). Vandaag werd het gedeelte tussen de overweg aan de rotonde op Boseind en de spoorbrug in Neerpelt onder handen genomen.
Morgen gaat men verder richting
Hamont.Er moeten in totaal 13.500 dwarsliggers worden vervangen. De oude dwarsliggers bestaan uit een ijzeren staaf met aan weerszijden een blok beton, waarop de rail rust. De nieuwe dwarsliggers zijn uit beton in één stuk. Ze laten ook een hogere snelheid (tot 120 km/u) toe.
Dat de overwegen pas 's middags worden afgesloten is te wijten aan het feit dat de zinktrein uit Budel moet kunnen rijden. Die komt tegen de middag in Neerpelt aan. Nadien gaat de "dwarsliggertrein" weer ter plaatse. Daarbij werkt men tot 's avonds 21u. door.
Foto: gezicht op het voorste deel van de werftrein, waar de nieuwe dwarsliggers op liggen en waar ook de oude naartoe worden getransporteerd.