Het is maar dat je 't weet
De nieuwe campagne die Limburg.net in het kader van organisch afval organiseerde heeft veel succes gekend. Slim omgaan met organisch afval kan namelijk een besparing tot 30% betekenen op restafval. Kippen zijn de ideale verwerkers van organisch afval maar ze vragen een investering in een goed hok en omheining. Limburg.net gaf daarom 650 gezinnen een duwtje in de rug met een korting van 30 euro bij de aankoop van een duurzaam kippenhok. Een actie die duidelijk haar doel niet miste, want amper enkele dagen na de start zijn alle bonnen de deur uit.
Bij het aanvragen van de bonnen werd ook gepolst naar het al dan niet hebben van kippen. Daaruit bleek dat 64% van de aanvragers momenteel geen kippen heeft. Daarnaast gaf 26% van de aanvragers aan nooit kippen gehad te hebben. Limburg.net bereikt met deze actie dus een hele nieuwe doelgroep.
Niet alleen de kippenhokactie is een groot succes, ook de aanvraag voor kippen loopt vlot. Vorig jaar wisselden 400 gezinnen hun e-portemonneepunten voor een kip. Ook dit jaar blijkt deze actie nu al een succes. Momenteel werden er al 182 bonnen aangevraagd. E-portemonneepunten sparen om in te ruilen voor een kip kan nog tot 30 september.