Beringen
Bocholt
Bree
Hamont-Achel
Hechtel-Eksel
Leopoldsburg
Lommel
Oudsbergen
Peer
Pelt

Nachtzwaluw in Gamma

Dinsdag 22 september 2020
Nachtzwaluw in Gamma - Pelt & Oudsbergen
Het Natuurhulpcentrum uit Opglabbeek heeft een nachtzwaluw gevangen in de Gamma in Pelt. Het vogeltje had zich verstopt op een metalen dwarsbalk. Het werd na de vangst vrijgelaten. Nachtzwaluwen - trekvogels - overwinteren in Oost- en Zuid-Afrika en zijn al een tijdje bezig met hun najaarstrek, meldt Nature Today. De meeste nachtzwaluwen (foto) zijn inmiddels het land al uit, maar de laatste vogels zullen pas eind oktober en november aan de reis naar het zuiden beginnen. (Archieffoto Patrick Schuurmans)

Het recentste nieuws

  • Wo 24/06 Peer - Peer neemt extra maatregelen tegen de hitte
  • Wo 24/06 Lommel - Dieven roven roetfilters van frituurwagens
  • Wo 24/06 Lène Van Gompel overleden
  • Wo 24/06 Oudsbergen - Werken op ring van Bree: omleiding via Wijshagen
  • Wo 24/06 Leopoldsburg - Basisschool De Heppening dicht door hitte
Zoekertjes
Aangeboden
Driezit relex Hoverboard Fotolijst 7 foto's in hout Scooter Sym vs125
Te koop
Te koop
Te koop
Gezocht
Tegels buiten Vloertegels
Verloren
Zonnebril verloren Gouden armbandje
Beauty en gezondheid
Uw zoekertje toevoegen
U bent hier: Startpagina » Nachtzwaluw in Gamma
Contacteer ons  |  Adverteer  |  Over deze site  |  Gemeente-info & links  |  GDPR
Doorzoek de Internetgazet
© 2004-2013 Faes nv - Op de artikels en foto’s rust copyright | Site: Webstylers
RSS Feed
Volg ons
RSS Feed
Mobiele versie
internetgazet.mobi
Mobiele versie