VRT bereikt elke dag 2,4 miljoen Vlaamse luisteraars in de periode gemeten tussen september en december 2024. Dat blijkt uit de nieuwe meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Radio 2 blijft de onbetwiste marktleider met dagelijks meer dan 1 miljoen trouwe luisteraars en klimt naar een marktaandeel van ruim 25%. Met onder meer de Radio 2 Dansathon en de Radio 2 Top 2000 Aller Tijden had de zender dit najaar een sterk programma. De vernieuwing van afgelopen september geeft jongerenzender MNM dan weer duidelijk een boost met meer luisteraars en een langere luisterduur ten opzichte van de vorige golven.
Radio 1 laat in deze golf een marktaandeel optekenen van 7%. De actuazender evolueert verder van een puur radiomerk naar een rijk audiomerk met een groeiend bereik on demand dankzij een steeds groter aanbod, zowel in herbeluistering als in podcasts. Klara blijft stabiel met een marktaandeel van 1,9%. Muziekzender
Studio Brussel groeit naar 8,2% marktaandeel. Jongerenzender MNM klimt na de vernieuwing in september naar bijna 450.000 luisteraars per dag, die ook langer luisteren waardoor het marktaandeel van MNM groeit naar 6,4%.
(foto Vrt)