Om de inwoners van Beringen een warm gevoel te bezorgen in deze moeilijke dagen, en hen een hart onder de riem te steken, organiseerde het stadsbestuur afgelopen maand een heuse prijzenslag. In elke handelskern werd een unieke, verlichte blikvanger in de vorm van een beer geplaatst. Daar werd dan een
fotoactie aan gekoppeld die verliep via sociale media. Hierbij maakten de inwoners die een foto met één van de beren in Paal, Beringen-centrum, Koersel, Beringen-Mijn of Beverlo postten op hun sociale media met de hashtag #BeringenBeBright iedere week kans op een prijs.
“Zo hebben we in december elke week 5 cadeaumanden van Toerisme Beringen ter waarde van 50 euro verloot. Gemiddeld kregen we een honderdtal inzendingen per week, wat toch een succes is”, vertelt schepen van ondernemen Werner Janssen enthousiast.
Het hoogtepunt van de prijzenactie vond echter afgelopen week plaats toen de hoofdwinnaar gekozen werd uit de mensen die een foto van zichzelf met alle 5 beren bezorgden. Schepen Janssen overhandigde vandaag persoonlijk, én helemaal coronaproof, een cadeaumand ter waarde van 100 euro aan
Selcan Uyar uit Beverlo “Onze traditionele eindejaarsactiviteiten moesten we uit veiligheidsoverwegingen helaas achterwege laten, maar met een beetje creativiteit kan je mooie hartverwarmende momenten creëren”, aldus de schepen.
Ook voor de allerkleinsten waren er een leuke prijzen. In de brievenbussen die langs de beren stonden, konden de kinderen namelijk tekeningen voor de Kerstman posten.
“Elke tekening die voor de deadline in zo’n brievenbus belandde, werd beloond met een leuke attentie. We ontvingen er meer dan 500!”, besluit schepen Janssen.