De stad Beringen gaat samenwerken met
communicatiebureau RCA uit Hasselt om een communicatie- en citymarketingplan op te stellen. Dat gebeurt op basis van de bevraging die vorig jaar werd gehouden bij de Beringse bevolking.
Daaruit is gebleken dat Beringen wordt gezien als goed bereikbaar en goed gelegen voor alle doelgroepen maar Beringen is versnipperd en verspreid door een
gebrek aan een echt centrum. Bovendien is er in Beringen geen fierheid of eenheidsgevoel.
RCA heeft nu een aantal kernwaarden opgelijst die een rode draad zullen vormen in de toekomstige communicatie. Die zijn: kleurrijk, open, verbindend, comfortabel, ondernemend en avontuurlijk.
RCA heeft een aantal aanbevelingen gedaan rond citymarketing.
"Beringen moet de
som der deelgemeenten zijn, be-Mine moet als magneet werken, Beringen moet als één geheel op de markt gezet worden, avontuur vormt de rode draad en bezoekers moet je nog meer verleiden met eventueel nog extra toeristische trekpleister of een groot bovenlokaal evenement", lezen we in de nieuwste editie van b-Magazine.
De stad gaat ook op zoek naar een nieuw logo om die communicatie te versterken.