De stad Beringen voert in de maand september
een online bevraging uit bij haar inwoners. De stad is de afgelopen jaren sterk gegroeid, zowel in aantal inwoners als op het vlak van infrastructuur en voorzieningen. Samen met een onafhankelijk onderzoeksbureau wil het stadsbestuur peilen naar de visie van de Beringenaars. Hoe ervaren zij hun stad? En de communicatie? De bevraging loopt nog tot 23 september.
"De stad is nog altijd in
volle groei, dus moet de communicatie mee groeien. Vanuit de stad zetten we sterk in op communicatie en citymarketing. Met de huidige en toekomstige ontwikkelingen in het achterhoofd vinden we het tijd om onze communicatie te vernieuwen. De mening van de inwoners is voor ons erg belangrijk. Hoe zien zij Beringen? Welke verwachtingen hebben zij? Wat vinden ze van de communicatie? Hoe kunnen ze Beringen nog aantrekkelijker maken voor bezoekers, bewoners en bedrijven?", vertelt
schepen Anne Wouters-Cuypers.
Hiervoor nam de stad onafhankelijk onderzoeksbureau Indiville en communicatiebureau RCA Group onder de arm. Een aantal willekeurig geselecteerde inwoners zal een brief in de bus krijgen, met een link naar de online bevraging. De link zal in de tweede week van september ook via de website en sociale media van de stad ter beschikking worden gesteld. Ook in de wachtruimte van het stadhuis zullen papieren versies liggen. Ze willen hierbij zoveel mogelijk inwoners uit heel Beringen betrekken. Daarom nodigen ze alle Beringenaars van harte uit om deze vragenlijst in te vullen. Iedereen die in Beringen woont en ouder is dan 16 jaar kan deelnemen.
De bevraging is volledig anoniem.
Wie wil, kan wel zijn of haar e-mailadres invullen om kans te maken op één van de
20 waardebonnen van de dienst Toerisme.