CD&V Beringen wil komaf maken met "het negatief beeld dat er rond Beringen hangt". Beringen wordt vaak te zwart afgeschilderd en het tegendeel is volgens de partij waar.
"In tijden van populisme en oprukkend extremisme vergeten mensen al gauw hoe goed het gaat in hun stad. Zo wordt Beringen vaak somber en grijs voorgesteld terwijl de stad net enorm veel troeven heeft. Buitengewoon Beringen wil die troeven zichtbaarder maken", zegt
Thomas Vints.
Een grote mediacampagne zal vanaf deze week lopen en oproepen om de leukste plekjes in en interessante verhalen van Beringenaren in te zenden. Alles wordt verzameld op de hiervoor speciaal ontworpen website
www.buitengewoonberingen.be en dient als etalage voor iedereen die geïnspireerd wil worden.
“Buitengewone mensen én plaatsen maken van Beringen een buitengewone stad. We zijn de
3de grootste stad in Limburg en hebben de grootste groene long van Vlaanderen. We hebben kleur en interessante inwoners. Kortom, alles is aanwezig. Het enige wat we moeten doen is dit laten zien aan de wereld. En misschien zelf wat fierder durven zijn. Vandaag stellen veel mensen zich vragen over veiligheid en identiteit in hun stad. Ik heb soms zelfs het gevoel dat mensen zich hoe langer hoe meer terugtrekken achter hun veilige muren thuis. Terwijl de leukste én veiligste straat net dié is waar mensen elkaar écht kennen. Wij proberen daarom mensen, plekken en momenten digitaal te verbinden zodat ze ook in het `echt` elkaar gaan ontmoeten. Verbinden en inspireren als het ware", zegt Vints nog.
De campagne zet de mooie plekjes en de realisaties van de stad in de kijker.
"Buitengewoon Beringen is een manier om Beringen in de kijker te plaatsen, maar ook om mensen, plaatsen en momenten met elkaar te verbinden. CD&V Beringen staat voor verbindend leiderschap en wil met dit initiatief ook ideeën opdoen voor een nog buitengewoner Beringen. En meewerken aan een warme thuis, boeiende job en zorgeloos leven voor iedere Beringenaar", zegt
voorzitter Stijn Truyens nog.