Op 04 oktober 2017 opende Albert Heijn een nieuwe pop-up genaamd ‘CHOP CHOP’ in Antwerpen. En dat is een schending van het woordrecht van het
Beringse bedrijf ChopChop, vinden ze daar.
“Wij hebben niets te maken met de pop-up die de Nederlandse supermarktketen onlangs opende. Vreemd dat een keten zoals
Albert Heijn geen onderzoek verrichtte naar ons woordmerk. Het merk ‘ChopChop’ staat inmiddels al een jaar geregistreerd. Wij hebben trouwens al een samenwerking voor het afhalen van onze foodboxen met Origin’O. Wij willen dus niet gelinkt worden aan Albert Heijn, wat voor wat verwarring kan zorgen", zegt zaakvoerder Patrick De Bolle.
Het bedrijf heeft inmiddels een aanmaning verstuurd naar Albert Heijn en overweegt gerechtelijke stappen. Het bedrijf wacht nu eerst een reactie af van de Nederlandse supermarktketen.
ChopChop is gevestigd in Beringen en biedt biologische maaltijdboxen aan. Die worden niet alleen gekoeld aan huis geleverd maar ChopChop levert ook afgewerkte producten zoals voorgesneden groenten en fruit, verse huisbereide sauzen en vinaigrettes, gedoseerde ingrediënten en bijzondere artikelen die moeilijk te vinden zijn.