Mustela, het Frans familiemerk gespecialiseerd in baby- en kinderproducten, blijft innoveren, ook op de Belgische markt.
Zo zijn er nu een aantal producten te verkrijgen
in bulk via zelfbedieningsstations.
Met het bulkproject dat Mustela minder dan een jaar geleden op kleine schaal
heeft uitgerold, opteerde het merk voor een test- en leermodus. Op die
manier kon de impact van deze nieuwe navulmethode op het milieu, maar
ook op de consumptiegewoonten, beter worden geëvalueerd.
Na een testfase in Geel en Anderlecht wordt het systeem nu verder uitgerold in België.
Apotheek Demeulenaere op de markt in Beringen is de eerste Limburgse apotheek die zo'n automaat heeft.
“Het mag dan
nog veel te vroeg zijn om met cijfers uit te pakken, toch kunnen we op basis van
de eerste feedback in termen van klantbeleving en apotheekervaring, ons
vulstation geleidelijk aan verder verbeteren en introduceren in de rest van het land”, aldus Hilde Weckx, General
Manager van de Laboratoires Expanscience België.
Mustela onderzocht ook grondig de verwachtingen van de Belgische consument op het gebied van duurzaamheid.
"85% van de Belgen zou graag
duurzame verpakkingen hebben
als standaardoptie.
83% van de Belgen is
voorstander van de teruggave van
verpakkingen in ruil voor statiegeld.
62% van de Belgen zegt bereid
te zijn om gebruikte verpakkingen
terug te brengen voor hergebruik.
51% van de Belgen zou graag de
mogelijkheid krijgen om de
ecologische en maatschappelijke
impact van hun aankoop te
compenseren", becijferde Mustela.
"Tegelijk ijvert ons bedrijf continu om het ecologische ontwerp van de producten te
verbeteren en om het aantal verpakkingen in te dijken om op die manier steeds
dichter te komen bij de koolstofneutrale doelstelling tegen 2030. Onze impact op
de mens en de planeet maximaal beperken, dat staat centraal in onze aanpak
en is al meer dan 15 jaar lang onze dagelijkse drijfveer”, besluit Hilde Weckx.
Er zijn momenteel drie producten die je kan navullen in glas of plastiek flacons.