Mustela, het Frans familiemerk gespecialiseerd in baby- en kinderproducten, blijft innoveren, ook op de Belgische markt. 
Zo zijn er nu een aantal producten te verkrijgen 
in bulk via zelfbedieningsstations. 
Met het bulkproject dat Mustela minder dan een jaar geleden op kleine schaal 
heeft uitgerold, opteerde het merk voor een test- en leermodus. Op die 
manier kon de impact van deze nieuwe navulmethode op het milieu, maar 
ook op de consumptiegewoonten, beter worden geëvalueerd.
Na een testfase in Geel en Anderlecht wordt het systeem nu verder uitgerold in België.
 Apotheek Demeulenaere op de markt in Beringen is de eerste Limburgse apotheek die zo'n automaat heeft. 
“Het mag dan 
nog veel te vroeg zijn om met cijfers uit te pakken, toch kunnen we op basis van 
de eerste feedback in termen van klantbeleving en apotheekervaring, ons 
vulstation geleidelijk aan verder verbeteren en introduceren in de rest van het land”, aldus Hilde Weckx, General 
Manager van de Laboratoires Expanscience België. 
Mustela onderzocht ook grondig de verwachtingen van de Belgische consument op het gebied van duurzaamheid.
"85% van de Belgen zou graag 
duurzame verpakkingen hebben 
als standaardoptie.
83% van de Belgen is 
voorstander van de teruggave van 
verpakkingen in ruil voor statiegeld.
62% van de Belgen zegt bereid 
te zijn om gebruikte verpakkingen 
terug te brengen voor hergebruik. 
51% van de Belgen zou graag de 
mogelijkheid krijgen om de 
ecologische en maatschappelijke 
impact van hun aankoop te 
compenseren", becijferde Mustela. 
"Tegelijk ijvert ons bedrijf continu om het ecologische ontwerp van de producten te 
verbeteren en om het aantal verpakkingen in te dijken om op die manier steeds 
dichter te komen bij de koolstofneutrale doelstelling tegen 2030. Onze impact op 
de mens en de planeet maximaal beperken, dat staat centraal in onze aanpak 
en is al meer dan 15 jaar lang onze dagelijkse drijfveer”, besluit Hilde Weckx.
Er zijn momenteel drie producten die je kan navullen in glas of plastiek flacons.