De
supermarktketens voeren extra maatregelen in ter bescherming van klanten en personeel. Zo wordt het maximum aantal klanten per vierkante meter beperkt bij een aantal ketens. Dat zorgt ervoor dat er bij piekmomenten buiten lange wachtrijen staan. Dat was vandaag onder andere het geval bij de Lidl in Paal en Colruyt in Beringen-Mijn. En dat heeft dan weer een averechts effect op het koopgedrag want door die rijen te zien, gaat een aantal mensen weeral hamsteren. Zo zagen we vandaag overvolle karren en mensen met karren vol wc-papier. De supermarktketens en de federatie Comeos drukken er nog eens op dat
hamsteren niet nodig is.
"We beperken momenteel het aantal klanten per winkel. Deze maatregel wordt genomen ter preventie van de verspreiding van het Corona-virus en ter bescherming van zowel onze medewerkers als onze klanten. We zijn ons bewust dat deze maatregel wachttijden en ongemak met zich meebrengt en we rekenen hierbij op uw begrip.
We raden u bij uw winkelbezoek aan om voldoende afstand te houden, geen handcontact te maken en zoveel mogelijk elektronisch te betalen.
Mogen wij jullie vragen om steeds begripvol om te gaan met onze medewerkers, zij doen hun uiterste best om jullie zo goed mogelijk te helpen", zegt Aldi in een mededeling.
Ook bij Spar Beringen-Mijn was het vandaag zo druk dat ze deze middag een uurtje sloten om het personeel wat ademruimte te geven en de rekken te vullen.
Ondertussen wordt er veel
meer online besteld maar daar lopen de wachttijden ook op. Geduld is een schone deugd, leerden we vroeger op school!