Op het
Belgian Corporate Video Festival in Brussel heeft Toerisme Limburg vzw samen met Medialife en Impuls Communicatie een prestigieuze prijs in de wacht gesleept. In de categorie Corporate Image Non-Profit en Overheid, ging de eerste prijs naar een filmpje over danser en choreograaf Thierry Smits. Het filmpje kadert in een serie van acht persoonlijke verhalen voor het project ‘Mijn Mijnverhaal’.
Stijn Coninx regisseerde alle portretten.
Hans Put van HJP Productions uit Beringen zorgde voor de research van dit project. Het winnende filmpje toont hoe
Thierry Smits uit Beverlo evolueerde van mijnwerkerszoon tot gerenommeerd danser en choregraaf bij de internationale Compagnie Thor. Het verhaal, met de titel ‘Thierry Smits, een passie voor dans’, valt op door zijn elegante vormgeving in het sfeervolle decor van de Beringse mijn.
“De prijs is een bekroning voor de creatieve en innovatieve manier waarop we ons unieke mijnerfgoed vandaag toeristisch positioneren,” aldus
Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed en voorzitter van Toerisme Limburg vzw.