Geert Conard uit Beverlo lanceert
via zijn blog een oproep aan alle eigenaars van horecazaken voor een
opmerkelijke vrouwvriendelijke campagne die internationaal al de aandacht trok.
"Het zou knap zijn als zoveel mogelijk
Beringse horecazaken dit initiatief van een restaurant uit Florida konden overnemen. In deze tijden van Tinder en andere sociale media gebeuren er immers heel wat “
eerste dates” in horecazaken en die lopen helaas niet altijd positief af. In het geval de man absoluut niet lijkt op zijn online profiel of de dame zich om eender welke reden echt niet veilig voelt moet ze dat op een eenvoudige en veilige manier kunnen kenbaar maken aan de kelner of barman. Als bareigenaar wil je immers toch ook dat alle gasten een fijne avond beleven en dat iedereen zich veilig kan voelen in jouw zaak", legt Geert uit.
Zo heeft ‘The Iberian Rooster’, een Portugees restaurant in St-Petersburg (Florida) heeft een poster opgehangen in de damestoiletten met volgende tip, die dames kunnen toepassen wanneer ze zich niet veilig voelen :
Bestel een “Angel shot” = “Ik wil onder begeleiding terugkeren naar mijn auto”.
Bestel een “Angel shot met ijs” = “Ik wil dat je een taxi of Uber voor me regelt”.
Bestel een “Angel shot met limoen” = “Ik wil dat je nu de politie belt”.
Zonder dat de ‘bad date’ iets vermoed kan de jongedame discreet geholpen worden.
Een ander mooi voorbeeld is de Engelse horecazaak ‘The Brickyard’, waar men al geruime tijd vrouwennamen gebruikt waarnaar moet worden gevraagd aan de bar.
“Is Angela toevallig aanwezig ?” kan dan hetzelfde betekenen als het bestellen van een “Angel shot” in het vorige voorbeeld.
"Uiteraard werkt dit systeem alleen wanneer elke horecazaak zijn
eigen geheime code gebruikt, die opgehangen wordt in de damestoiletten. Ik hoop dat de Beringse horeca dit zal introduceren", besluit Geert.