Glowi zet haar groeistrategie verder door meerderheidsparticipaties in
RCA en HeadOffice, twee vooraanstaande spelers op het gebied van merken, marketing en communicatie. Deze samenwerkingen zijn een nieuwe stap in Glowi’s plannen om haar diensten verder te diversifiëren. De twee bedrijven komen in een nieuwe marketing- en communicatiegroep die in een klap meer dan 100 marcom-professionals telt en werkt voor een uitgebreide klantenportefeuille in B2C, B2B en overheidscommunicatie, met welbekende namen als Fluvius, Bank Nagelmackers, de Federale en Vlaamse Overheid, Samsung, Lapperre en Brouwerij Haacht. Tom Van den Bergh, CEO van RCA, zal de nieuwe marcom-poot aansturen.
Het Paalse Glowi volgt al jaren een groeipad waarbij het resoluut kiest om te participeren in sterke bedrijven in verschillende sectoren, zegt co-CEO Jo Mellemans. “Met deze overname openen we de deur naar de marketing- en communicatiesector. We werken al zeven jaar samen met RCA en bovendien was ik als extern bestuurder al drie jaar nauw betrokken bij het bedrijf. Dit voelt dus als een hele logische, natuurlijke stap. Ik ben ervan overtuigd dat RCA het ideale platform is om een nieuwe multidisciplinaire marketing- en communicatiegroep uit te bouwen. HeadOffice vormt een eerste zeer complementaire aanvulling. Het feit dat het management van zowel RCA als HeadOffice zich engageert, toont het vertrouwen dat zij langs hun kant hebben in de strategie en visie van Glowi.” (foto Glowi)