Het mooie lenteweer zorgde voor een goede start van het
toeristisch seizoen. Dat zagen we afgelopen weekend aan de Paalse Plas, aan het Koersels Kapelleke en aan be-MINE. De provincie Limburg zet al jaren in op een goede promotie van onze provincie, ook in het buitenland. Zo verscheen er afgelopen weekend een extra bijlage van 166.000 exemplaren in twee
Duitse kranten. Hierin worden zowel Belgisch als Nederlands Limburg gepromoot. En ook het mijnerfgoed in Beringen krijgt er de nodige aandacht.
"Wij willen beide Limburgen als toeristische bestemming versterken. Dat doen we door ons toeristisch profiel met grensoverschrijdende betekenis gezamenlijk neer te zetten. Door onze middelen te bundelen, verhogen we onze toeristische slagkracht en maximaliseren zo de economische impact.”, zegt gedeputeerde Igor Philtjens.
Eén van de actiepunten is het vergroten van het buitenlands marktbereik. De twee provincies zetten extra in op overnachtingen van toeristen buiten hun eigen grenzen. En willen beiden meer Duitse gasten aantrekken. Duitse gasten houden van lekker eten, cultuur, natuur en rust. Het
mijnerfgoed is bovendien nog iets wat ons land bindt met Duitsland. Ook duikcentrum TODI trekt bezoekers uit de buurlanden.