Euro Shoe Group Beringen, de holding boven modeketen Bristol, plaatst duurzaamheid al langer dan vandaag bovenaan de agenda. Via een strategisch duurzaamheidsplan zet Bristol stappen in haar ambitie om haar ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te maken, met acties op lange én korte termijn. Vandaag zet Bristol een nieuwe stap in de uitvoer van dat plan door als eerste fashion retailer in België
laadpunten voor elektrische wagens te installeren op de parking van de nieuwe winkel in Oud-Turnhout.
Voor Euro Shoe Group is duurzaamheid veel meer dan zomaar een modewoord. Het centrale uitgangspunt is dat het milieu én het klimaat zich in het middelpunt bevinden van de duurzaamheidsstrategie van het bedrijf, waarbij extra investeringen zich opdringen. Deze strategie bevat ambities op lange en korte termijn, en spreidt zich uit over alle vertakkingen van het bedrijf: van productie tot logistiek, van het aankoopbeleid tot in de winkels, en alles daartussen.
Belangrijk daarbij is transparantie, waarbij Euro Shoe Group zal rapporteren over de gemaakte stappen. Een nieuw, concreet onderdeel van de duurzaamheidsstrategie is het beschikbaar stellen van laadpalen voor elektrische wagens voor klanten. Bedoeling is om op termijn alle Bristolwinkels in België en Nederland te voorzien van laadpunten - waar dat mogelijk is - , als een extra service voor de klanten, én om het haar klanten makkelijker te maken om eveneens duurzame keuzes te maken.
Deze beslissing werd genomen in het kader van het vergroenen van het wagenpark op het hoofdkantoor in Beringen. Door de vloot te elektrificeren zet het bedrijf opnieuw een stap richting het verminderen van haar CO2-uitstoot. Om deze maatschappelijke evolutie te ondersteunen zal Bristol hier werk van maken voor er een wettelijke bepaling volgt, en zal het vanaf volgende maand de eerste elektrische wagens voor het hoofdkantoor bestellen. Ook de filialen worden gerenoveerd. De focus ligt daarbij op een duurzame renovatie van de filialen, met als doel om tegen 2025 alle filialen te hebben omgebouwd. Voor de renovatie van de winkels kiest Bristol bewust voor het hergebruik van winkelmateriaal, waarbij zo’n 90% van alle aanwezige materialen wordt gerecycleerd.