Bij
duikcentrum TODI in Beringen verliezen ze alvast de humor niet. De zaakvoerders hebben tijdens deze lockdown al een achttal ludieke filmpjes gemaakt. Vandaag eentje over onderwatersporten!
Toch is deze coronacrisis voor TODI bitter ernst.
"We stellen vast dat de zwaarst getroffen sectoren de horeca, toeristische attracties en de event-sector zijn.
Wil dus zeggen dat we met TODI 3 keer prijs hebben en dat het een zware financiële impact heeft.
We missen veel inkomsten, terwijl onze vaste kost toch wel hoog blijft.
De vissen blijven in het aquarium of er nu duikers of snorkelaars zijn of niet. De vissen moeten gezond blijven.
Onze pompen moeten blijven draaien om het water in conditie te houden en er moet gevoederd worden.
Het bassin moet gepoetst en verwarmd worden", zegt
Wouter Schoovaerts.
Er is dan ook grote bezorgdheid over de toekomst.
"We zijn wel nog steeds enthousiast gemotiveerd om er het beste van te maken in deze bizarre tijden.
We maken elke week wel een leuk filmpje om dit te onderstrepen en we zullen dat blijven doen.
Ondertussen hebben reeds
360.000 mensen onze filmpjes gezien. Zo blijft TODI alvast in “top of mind” !
We ervaren het als zeer positief dat onze medewerkers, de stad en de provincie en ook onze klanten erg met ons meeleven en meedenken. We merken een grote betrokkenheid", zegt Wouter nog.
Bij het duikcentrum hebben ze ook van deze periode gebruikt gemaakt om wat te investeren en extra werken uit te voeren.
"Er wordt een nieuwe vloer gelegd rond het bassin zodat we binnenkort netjes kunnen starten.
Er werd ook een frequentiesturing op de pompen gezet om ze zo efficiënt mogelijk te laten werken en in de vijverfilters werden 200 nieuwe plantjes gezet. Een nieuwe manier van werken vonden we in telewerk en meetings via het internet van thuis uit. We hopen iedereen binnenkort weer zeer welkom te heten, en we zijn alles in het werk aan het stellen opdat ook iedereen een aangenaam en veilig gevoel kan hebben", zeggen de zaakvoerders nog. Bekijk nog meer filmpjes
via hun facebookpagina.