Jong Voka Limburg pleit voor meer aandacht voor startende en jonge ondernemers. Dat doet het met een ludieke actie waarbij hun eigen
‘verkiezingsborden’ willekeurig tussen de traditionele exemplaren van de kandidaten opduiken. Ook in Beringen werd een bord gezet. De borden zijn neutraal en helemaal niet politiek gekleurd. Op de affiches staan een 150-tal Jong Voka-leden die de letters ‘
Wij Jong Voka’ vormen op een witte achtergrond. De borden vol jonge ondernemers staan in contrast met de hoofden van individuele kandidaten en hun slogan.
“Er is in de verkiezingstijd aandacht voor tal van thema’s gaande van veiligheid, over leefbaarheid tot vergrijzing. Wat tevens bijzonder terecht is”, stelt Filip Biesmans, voorzitter van Jong Voka Limburg. “Maar ook de problematieken waar jonge ondernemers mee te maken hebben, zouden hun plaats binnen het debat moeten hebben. Nog te vaak wordt gedacht dat lokale besturen weinig invloed hebben op ondernemerschap binnen de stad of gemeente, terwijl zij het eerst toegangsloket zijn voor ondernemers met problemen. Bovendien toont ons memorandum aan dat zowel binnen fiscaliteit, mobiliteit, het ruimtegebruik als talent de invloed van de lokale besturen net heel erg groot zijn", zegt Biesmans nog.