Deze week viel de
Helloo lokale bedrijvengids editie Beringen in de brievenbus. De gegevens in die gids zijn helemaal niet accuraat. "De lokale Bedrijvengids Beringen vergeet nogmaals Studio Maurice als fotograaf te vermelden. Eén van de weinige professionele fotografen met handelszaak in Beringen. Wij bestaan sinds 1975. Vorig jaar is ons na een email beloofd om ons dit jaar niet te vergeten... tevergeefs", klaagt Cindy Lekens van Studio Maurice.
Als we de gids onder de loep nemen zien we dat de gegevens inderdaad helemaal niet up-to-date zijn. Zo staat Foto Daemen wel vermeld bij de fotografen en is de zaak al jaren gesloten. Ook bij de rubriek cafés staan zaken die al jaren dicht zijn zoals café Biscop in Paal en De Mooie Molen in Beverlo. Andere cafés die nog open zijn, staan er dan weer niet in.
"Wij kopen die gegevens aan en onze vertegenwoordigers doen hun best om de lijst zo volledig mogelijk te maken maar voor een grote stad als Beringen is dat niet simpel. Achteraan in het boekje staan een formulier om gegevens aan te vullen", zegt de uitgever.
Toch lijkt het erop dat het de uitgever uit Heusden-Zolder alleen maar te doen is om reclame te verkopen en is de juistheid van de gids minder belangrijk. Ook de stad Beringen zit verveeld met deze gids. "Het betreft een privé initiatief van een firma die enkel geïnteresseerd is om reclame te verkopen. Of de inhoud correct is of niet zal hen worst wezen. Voor de duidelijkheid, stad Beringen heeft hier helemaal niks mee te maken", zegt de dienst economie van de stad Beringen in een reactie.