Het autosalon in Brussel heeft afgelopen een eerste stroom bezoekers over de vloer gekregen. Wij gingen vandaag op bezoek bij het
Porsche Centre Paal waar ook een klein autosalon is ingericht want januari is voor autohandelaars een heel belangrijke maand.
"Het autosalon is een hype en voor de volumemerken is dat belangrijker dan voor exclusieve merken zoals Porsche maar we profiteren zeker mee van de hype en de publiciteit van de andere merken. Zo krijgen we in januari altijd meer bezoekers en dat resulteert ook in een piekverkoop", zegt
zaakvoerder Thiery Brialmont.
De autojournalisten zijn nu allemaal in Brussel aan de slag en de luxemerken brengen ze graag in beeld.
"Het autosalon heeft daar vooral baat bij om volk naar Brussel te lokken. Maar ook hier in Paal is het nu extra druk. Iedereen is sowieso altijd welkom maar nu zijn we ook in het weekend open. Onze mensen staan paraat en we hebben een toffe champagnebar ingericht. We hebben hier drie weken een mini-autosalon", zegt Thiery.
Traditioneel lanceren de automerken nieuwe modellen en dat is nu niet anders.
"We hebben de nieuwe Cayenne en de nieuwe Panamera Sport Turismo staat ook hier te pronken. Hier staan trouwens meer wagens dan in Brussel. Ik heb dit jaar een blitzbezoek gebracht aan het salon maar de standen die er gebouwd worden, dat is toch overweldigend. De Porschestand is dit jaar echt wel prachtig. We staan dit jaar in Paleis 12, een prachtige zaal, samen met Bently, Bugatti, Lamborghini en Audi", zegt Thiery trots.
Het merk Porsche is en blijft een gevestigde waarde.
"Ons merk doet het heel goed. We hebben meer modellen, er zijn hybridewagens en over twee jaar komt er een nieuwe elektrische Porsche die 600km kan rijden. Elk jaar is er nog een groei in de verkoop", vertelt Thiery.
Porsche Centre Paal opende bijna drie jaar geleden in Beringen en voor zaakvoerder Brialmont was dit een goede keuze. "Perfect gelegen met twee afritten kortbij, een mooie zichtlocatie en geen files. We zijn fier om hier in Beringen te zijn", besluit Thiery Brialmont.