Deze namiddag werd het
nieuw logo voor de stad en OCMW onthuld. Het schepencollege en de pers kon in primeur kennismaken met de nieuwe huisstijl van de stad Beringen.
"De stad Beringen en het OCMW Beringen zijn 2 afzonderlijke organisaties die de afgelopen jaren belangrijke stappen hebben gezet richting samenwerking en integratie. Er is een gezamenlijk organisatiemodel voor stad en OCMW Beringen uitgetekend en we wensen in de toekomst op één uniforme manier als één geheel naar buiten te treden onder één vlag … het nieuwe logo voor Beringen dat vanaf vandaag gebruikt zal worden in alle communicatiekanalen en in de huisstijl van stad en OCMW", zegt
schepen van communicatie Anne Wouters-Cuypers
"Daarnaast kent Beringen een sterke groei en is het de afgelopen jaren aan een steile opmars bezig. ‘Beringen’ als merk is echter nog onvoldoende bekend bij het ruimere publiek. Daarom is een nieuw logo dat uit niets meer bestaat dan het woord ‘Beringen’ een logische keuze. Geen slagzin, geen overbodige toeters en bellen, ‘Less is more’ in een gezellige en stijlvolle typografie met stevige basis", zegt de schepen nog.
De nieuwe stadsvlaggen wapperen al aan het stadhuis en ook het wagenpark kreeg al de nieuwe kleuren van het logo.