Basisschool Désiré Van Monckhoven in Gent heeft de wedstrijd Missie Groene Speelplaats van Radio Nostalgie en Het Nieuwsblad gewonnen. Voor Limburg was
BUSO De Bron in Beringen-Mijn kandidaat. De kinderen en leerkrachten hadden kosten noch moeite gespaard om de jury te overtuigen. Hun plannen voor een groene speelplaats waren zeer mooi uitgewerkt. Het is te hopen dat de school nu andere financiële middelen vindt om de speelplaats alsnog te realiseren.