De reisbureaus staan voor hectische dagen. In het paasweekend vertrekken traditioneel veel mensen op vakantie. Door de aanslag op de luchthaven in Zaventem is het alle hens aan dek. Zo ook bij
Katrijns Reisboetiek in Paal.
"Het is inderdaad vreselijk hectisch. Helaas weten wij ook pas dag per dag hoe we de klanten op hun bestemming krijgen. De mensen zijn heel flexibel en begrijpen het wel dat ze op informatie moeten wachten. De luchtvaartmaatschappijen zorgen ervoor dat iedereen op zijn bestemming geraakt: vanuit Oostende, Luik of met de bus. Wij hebben niemand moeten annuleren en er heeft ook nog niemand gevraagd om te annuleren. Het is een heel werk, maar ben blij als iedereen toch nog van zijn vakantie kan gaan genieten", vertelt
Katrijn Uten van Katrijns Reisboetiek.
Ook bij Reizen Herbots in Beringen horen we hetzelfde verhaal.
"Het is inderdaad vrij druk hier op kantoor. Behoorlijk wat wijzigingen maar ook veel vragen van de mensen gewoon, vaak dingen waar ikzelf niet direct een antwoord op kan formuleren",
Alan Libaers van Herbots Reizen. "Tot nu toe hebben op enkele na al onze klanten
erg veel begrip voor de situatie waar we elk van ons momenteel in leven. Vandaag heb ik wel duidelijker gemerkt dat het te lang duurt (sluiting Brussels Airport) en dat de klanten steeds minder begrip, of laat ons zeggen de wijzigen meer naar zijn eigen hand wil zetten en laten uitvoeren. Weliswaar zijn hier geen uitzonderingen op en kunnen we in de mate van het mogelijke rekening houden met hun wensen".
"De Belgische reisindustrie beweegt momenteel hemel en aarde om al de reizigers te helpen om te vertrekken de komende dagen. De gevolgen van de
terroristische aanslag die Brussels Airport trof, treft ook de hele Belgische reisindustrie", besluit Alan.