"We keren in 2025 terug naar het professionele peloton als de
officiële fietspartner van het Noorse wielerteam Uno-X Mobility, dat zowel een mannen- als vrouwenteam heeft op het hoogste niveau. Samen met Uno-X Mobility delen we dezelfde waarden: de eeuwige zoektocht naar innovatie en de onvoorwaardelijke liefde voor de koers. Een uitzonderlijke samenwerking van 10 jaar toont de ambitie van beide partijen voor de toekomst aan", laat de Beringse fietsenfabrikant
Ridley trots weten. De breuk met Lotto DSTY is zo verteerd.
CEO Jochim Aerts (foto): "Racen zit in ons bloed, dus samenwerken met Uno-X Mobility is een unieke kans! Ze zijn een ultramodern team met veel ambitie, de juiste normen & waarden en een voortdurende drive voor innovatie. De afgelopen jaren hebben we genoten van de ontembare aanvallende geest van de renners in verschillende races, met in het bijzonder Jonas Abrahamsen die de bolletjestrui droeg in de Tour de France. We kijken ernaar uit om dit te combineren met onze eigen ambitie om overal en altijd de beste te zijn, zonder het plezier van het wielrennen te verliezen."
Thor Hushovd, GM Uno-X Mobility: "Ik ben erg enthousiast over de samenwerking met Ridley. Tijdens mijn tijd in het peloton herinner ik Ridley altijd als de leiders in snelheid. Prestatie en aerodynamische optimalisatie zijn onze belangrijkste prioriteiten, en we zijn beiden zeer gemotiveerd om te gedijen in deze langetermijnsamenwerking. Het maken van de snelste en beste fietsen voor onze atleten is ons gezamenlijke doel! Voor onze renners zal het gebruik kunnen maken van het volledige scala aan voorzieningen in de Belgian Bike Valley, inclusief de klimaatkamer, windtunnel en bikefitting, een grote stap voorwaarts zijn. Uno-X Mobility en Ridley zullen, in samenwerking met alle andere teampartners, het beste en meest aerodynamische materiaal op de markt ontwikkelen. Deze samenwerking is een van de eerste stappen op weg naar de groei van Uno-X Mobility als team voor de komende 10 jaar."
De samenwerking tussen Ridley en Uno-X Mobility begint op 1 januari 2025 en zal maar liefst 10 jaar duren.
"Onze jaren van knowhow in productontwikkeling worden gecombineerd met de ervaringen van de renners van het team. Op deze manier ontstaan nieuwe successen en bereiken beide partijen samen de absolute top. Beide partijen hebben als spannende doelstelling om de Tour de France te winnen", klinkt het enthousiast.