Sinds enkele jaren is er op de kleine terril, langs de trap van de Avonturenberg een rozentuin met oude soorten. De rozen bloeien nu ook al mooi.
"De oude soorten op de helling staan of gaan nu in bloei komen, ze staan er zeer goed bij. In 2025 hebben we ze onaangeroerd gelaten om te observeren. Nu na de hoofdbloei gaan we ze terug wat inkorten en dood hout eruit halen", vertelt Frans De Groot. (foto's Gust Ischen)