Tijdens vakantieperiodes neemt het aantal zwemmers op dagelijkse basis toe, zeker in herfst- en wintermaanden wanneer op zoek wordt gegaan naar binnenactiviteiten.
Deze toestroom aan bezoekers brengt ook de vraag naar extra waakzaamheid met zich mee.
Sportoase lanceert in haar diverse sportcentra tijdens de vakantieperiode een
sensibiliseringscampagne om meer bewustwording inzake veiligheid in en rondom het water te creëren.
“Sportoase geeft te allen tijde prioriteit aan veiligheid en hygiëne.
Naast de zeer strikte veiligheidsrichtlijnen die nationaal worden
opgelegd, neemt Sportoase alle mogelijke maatregelen en wordt
voortdurend geïnvesteerd in (veiligheids)opleidingen voor onze
medewerkers. Sportoase wil door middel van deze campagne er bij
volwassenen de nadruk opleggen om de veiligheidsrichtlijnen goed op te
volgen en bij kindjes een extra oogje in het zeil te houden, gezien zij
het meest kwetsbaar zijn", zegt
Michaël Schouwaerts.