Tijdens vakantieperiodes neemt het aantal zwemmers op dagelijkse basis toe, zeker in herfst- en wintermaanden wanneer op zoek wordt gegaan naar binnenactiviteiten. 
Deze toestroom aan bezoekers brengt ook de vraag naar extra waakzaamheid met zich mee. 
Sportoase lanceert in haar diverse sportcentra tijdens de vakantieperiode een 
sensibiliseringscampagne om meer bewustwording inzake veiligheid in en rondom het water te creëren.  
“Sportoase geeft te allen tijde prioriteit aan veiligheid en hygiëne. 
Naast de zeer strikte veiligheidsrichtlijnen die nationaal worden 
opgelegd, neemt Sportoase alle mogelijke maatregelen en wordt 
voortdurend geïnvesteerd in (veiligheids)opleidingen voor onze 
medewerkers. Sportoase wil door middel van deze campagne er bij 
volwassenen de nadruk opleggen om de veiligheidsrichtlijnen goed op te 
volgen en bij kindjes een extra oogje in het zeil te houden, gezien zij 
het meest kwetsbaar zijn", zegt 
Michaël Schouwaerts.