In de zoektocht naar goed personeel is creativiteit belangrijk. Uitzendkantoor Staffing met hoofdkantoor in Beringen start nu met een webshop met gescreende werkzoekenden.
Als je weet dat er amper vier werkzoekenden per openstaande vacature zijn, volgens recente cijfers van VDAB. Met dit gegeven ging uitzendbureau Staffing aan de slag. Eind oktober openden hun talentenshop. Die talentenshop draait het reguliere principe op de arbeidsmarkt om. De webshop zet werkzoekenden in de kijker in plaats van vacatures en bedrijven. Maar wat maakt deze databank nu echt anders dan bijvoorbeeld de cv-databank van VDAB?
"De kandidaten werden reeds gescreend door de recruiters van Staffing. Hierdoor heb je als bedrijf meteen een duidelijk idee van het professioneel profiel van de kandidaat en weet je welke de sterke punten en de verwachtingen van elke kandidaat zijn", zegt gedelegeerd bestuurder, Wim Van Cauter. ‘Onze recruiters screenen dagelijks heel wat kandidaten voor verschillende vacatures. Natuurlijk start niet elke kandidaat effectief op. Vaak matcht de kandidaat gewoon niet met de beschikbare vacatures of met het bedrijf die de jobaanbieding heeft. Toch zijn dit stuk voor stuk sterke profielen. Dat heeft ons aan het denken gezet. De huidige arbeidsmarkt schreeuwt om medewerkers. Een uitgelezen kans om meer actief met onze kandidaten aan de slag te gaan. Zo kwam het idee van de talentenshop op de proppen", zegt Van Cauter nog.