Na de voorbereidende werken start vanaf volgende week de volgende fase voor de bouw een rotonde op het kruispunt van de
Koolmijnlaan (N72) met de Beverlosesteenweg en de Leysestraat. Vanaf woensdag 21 april geldt er tot het einde van de werken een omleiding voor verkeer vanuit Beverlo richting Beringen. Omgekeerd kan het verkeer wel in één richting voorbij de werfzone rijden. De Beverlosesteenweg zal nu enkele maanden afgesloten zijn ter hoogte van de Koolmijnlaan. Per helft van de rotonde nemen de werken ruim drie maanden in beslag.
Het kruispunt is vandaag een drukke schakel voor het verkeer tussen Beverlo en Beringen-centrum. Een rotonde in de plaats van het lichtengeregelde kruispunt moet de kruising overzichtelijker maken, de verkeersveiligheid verhogen en de doorstroming verbeteren. Rioolbeheerder Fluvius zal ondergronds de riolering vernieuwen.
Sinds oktober 2020 zijn de nutsmaatschappijen aan de slag in de bermen rond het kruispunt. Vanaf volgende week start dus eigenlijke bouw van de rotonde, aan de kant van de Beverlosesteenweg. Wanneer die kant klaar is, komt de overzijde aan de beurt. De werken zullen tot het najaar 2021 in beslag nemen. Door eerste de zijde Beverlosesteenweg aan te pakken, zal die zijtak opnieuw kunnen openen wanneer de werken van De Vlaamse Waterweg aan de brug van Tervant aanvatten na de zomer.
Vanaf woensdag 21 april 2021 zal de verkeershinder sterk toenemen in de omgeving, dit tot het najaar 2021.
Verkeer vanuit Beverlo volgt een omleiding richting Beringen-centrum via o.a. de Zuidstraat en de Olmsesteenweg.
Verkeer vanuit Beringen-centrum richting Beverlo kan in één richting voorbij de werfzone blijven rijden.
De Beverlosesteenweg wordt ruim drie maanden afgesloten ter hoogte van het kruispunt Koolmijnlaan.
De Leysestraat blijft tot het einde van de werken afgesloten ter hoogte van de werfzone.
Fietsers kunnen afstappen om met de fiets aan de hand langs de werfzone te wandelen. Er kan ook een fietsomleiding rond de werfzone gevolgd worden.
Alle info op www.wegenenverkeer.be/beringen.