Zondag wordt in het
Italiaanse Riola Sardo het internationale motorcross-seizoen op gang geschoten. Nieuw jaar, nieuwe kansen en dus ook nieuwe ambities. Ook voor het
Monster Energy Kemea Yamaha MX2 Team, dat in 2019 met twee rijders zal uitpakken: de Brit Ben Watson (foto), vorig jaar knap vierde in het WK en de Belg Jago Geerts, die als rookie achtste finishte in 2018. De ambities van het afgeslankte team zijn groot.
"Dit jaar leggen we lat nog hoger.
Vorig seizoen telde het Monster Energy Kemea Yamaha MX2 Team nog drie rijders, dit jaar zullen er maar twee Kemea's aan de start staan. De staf is wel integraal aan boord gebleven", vertelt de Beringse teambaas Hans Corvers. "Dat betekent dus dat we nog meer op onze twee rijders kunnen focussen. We willen niets aan het toeval overlaten", zegt Hans nog.
2018 was een mooi jaar voor het team. Watson finishte knap vierde in het WK en Geerts eindigde het seizoen op de achtste plek. Tussendoor pikten ze allebei ook nog een GP-podium mee. Als kers op de taart mochten ze op het einde van het jaar allebei de kleuren van hun land vertegenwoordigen in de Motorcross der Naties.
"We mogen inderdaad tevreden terugblikken op 2018. Maar we willen meer. We mogen, nee moeten, de lat hoog leggen. Onze rijders zijn een jaartje ouder en sterker, qua motor en vering hebben we ook weer een stap vooruit gezet. Met Watson mikken we dan ook op de top drie, met Geerts op de top vijf. En een GP-zege staat ook op onze verlanglijst", zegt Corvers.
Marnicq Bervoets is al jaren de rechterhand van Hans Corvers en de twee mannen uit Paal verstaan elkaar goed. "Aan de ene kant moeten we ambitie durven tonen, aan de andere kant mogen we echter niet te veel druk leggen op onze rijders", waarschuwt teammanager Marnicq Bervoets. "De laatste stap naar de absolute top is de zwaarste. Vooral mentaal. In de voorbereidingsraces gaan we al wat indicaties krijgen, maar we zullen pas na een drietal GP's weten hoe ver ze echt staan." (foto: Cabro)