De
Beringse onderneemster en auteur Katlijn Voordeckers trekt in haar derde boek opnieuw voluit de kaart van kmo’s. In
TOPgeMERKt helpt ze ondernemer met toegankelijke en concrete handvaten op weg om een sterke en authentieke merkbeleving uit te bouwen in een wereld die steeds meer phygital wordt. Phygital is een samentrekking van 'physical' en 'digital'. Het verwijst naar het samensmelten van de 'offline' met de 'online' wereld.
"Terwijl branding en communicatie bedoeld zijn om je merk sterker te maken, is klantbeleving bedoeld om je merk waar te maken. “Maar klantbeleving is één ding, het is pas als je voor een topbeleving gaat dat je ook een echte meerwaarde creëert. En daar wil ik ondernemers graag mee helpen in dit boek. Kleinere merken kunnen inzetten op klantbeleving door persoonlijke aspecten te integreren, maar laten ook veel kansen liggen door niet voldoende op het digitale luik in te zetten,” legt de onderneemster uit.
Phygital ondernemen vormt dan ook het kader van dit boek. Daarnaast hecht de auteur ook ontzettend veel belang aan de concrete toepassing van haar onderbouwde inzichten en tools voor kmo’s.
“Hoe interessant ze ook zijn, de voorbeelden in het gros van de managementboeken gaan toch vooral over de Ikea’s en Starbucksen van deze wereld, bedrijven met grote budgetten én dito marketingafdelingen. Beslist inspirerend, maar jammer genoeg misschien niet vertaalbaar naar de praktijk als je aan het hoofd van een kleinere onderneming zonder interne marketingafdeling staat. Maar dat wil niet zeggen dat je als kleinere ondernemer geen topondernemer zou kunnen zijn. Dat kun je immers wel op jouw authentieke, eigen manier. Daarom zijn de voorbeelden van groeiende bedrijven – gaande van starters tot en met familiebedrijven – in dit boek opnieuw erg herkenbaar en de tools concreet en toepasbaar".
Dit boek wil vooral een uitnodiging zijn voor kleinere merken. Niet om groot te zijn, wél om grootser te durven zijn. Op hun manier.
Meer info
via deze link.