De
Beringse uitgeverij InterMedia creëert een virtueel autosalon. Lang zag het ernaar uit dat de 99ste editie van de Brussels Motor Show toch zou plaatsvinden van 15 tot 24 januari. De tweede golf van de sanitaire crisis stak daar evenwel een stokje voor. InterMedia zorgt nu voor een virtueel autosalon tijdens dezelfde periode. Eentje waar je niet voor naar de Heizel moet afzakken, maar dat je online bezoekt op
www.VirtueelAutosalon.be. Vanaf 15 januari kan je naar die URL surfen en stap je binnen in een digitale wereld die als twee druppels water op een echte beursomgeving lijkt.
"Alle deelnemende dealers hebben er een eigen ruimte, die je met een eenvoudige muisklik betreedt. Dankzij 360°-fotografie en complementaire video ontdek je er alles wat je normaliter in de concessie te zien is, inclusief informatiepanelen en vigerende salonkortingen.
Maar wat het Virtuele Autosalon pas echt interessant maakt, is dat je er live in gesprek kan gaan met een informant of een verkoper. Op vastgelegde tijdstippen worden de webcams bemand door het personeel van de deelnemende dealers, die de nieuwigheden en saloncondities verder uit de doeken doen. En omdat het Virtueel Autosalon er net als de echte beurs naar streeft om zoveel mogelijk constructeurs onder hetzelfde dak te verzamelen, krijg je in één bezoek een goed zicht op alle nieuwigheden voor 2021 – over alle deelnemende merken heen", zegt
Filip Aerts van Intermedia.