Het was dit weekend het
Weekend van de Klant. In Beringen deden verschillende zaken mee en de klanten kregen een klein extraatje als cadeau. En dat werd geapprecieerd.
Uit een ruime consumentenenquête van UNIZO, Comeos en UCM via Checkmarket bij 2.600 consumenten blijkt dat we,
veel vermaak blijven halen uit winkelen. 60 procent van de respondenten zegt met plezier tijd vrij te maken om te gaan shoppen. Voor vier op de tien (39%) is winkelen zelfs dé favoriete tijdsbesteding. Het wijdverspreide Belgische winkellandschap komt hier dan ook sterk aan tegemoet.
Bijna een op drie (30%) zegt minstens wekelijks te gaan shoppen, en nog eens 36 procent gaan minstens een keer per maand op winkeltrip. Ondanks het toegenomen en kwalitatief online aanbod blijft de beleving van het fysieke winkelen erg populair. 57% shopt het liefst enkel fysiek. Toch kan het belang van webshops niet onderschat worden, want een op drie (35%) verkiest een combinatie van beide om te winkelen.
"We merken dat na corona de retail een nieuwe adem heeft gevonden en de fysieke winkels terug blaken van dynamiek en beleving. We zien meer en meer innovatieve winkelconcepten opduiken waardoor het winkellandschap een nieuwe boost krijgt. Dat ondernemerschap kunnen we alleen maar toejuichen en optimaal ondersteunen met positieve campagnes en de boodschap om te blijven winkelhieren. Weekend van de Klant is daar een mooie aanvulling op", vertelde
Bart Lodewijcks, gedelegeerd bestuurder van Unizo Limburg dit weekend
. (foto Patrick Cosemans)