Attest van woonst, uittreksel uit het bevolkingsregister of een afschrift akte van geboorte nodig? Met enkele muisklikken kan je ze voortaan kosteloos in je mailbox ontvangen. In het
thuisloket van de stad Beringen vind je aanvragen, afschriften en attesten waarvoor je je niet meer naar het administratief centrum moet verplaatsen. Alle documenten zijn digitaal ondertekend en uiteraard rechtsgeldig. Dit maakt deel uit van de verdere administratieve vereenvoudiging voor de burger en digitalisering van onze dienstverlening waarin we belangrijke stappen aan het zetten zijn.
"Om je kennis te laten maken met het thuisloket, brengen we het thuisloket naar je toe. In het administratief centrum, de bib en het dienstencentrum staat vanaf 20 oktober een pc waar je zelf je aanvragen kan doen. Op de markten van 20 oktober in Beverlo, 22 oktober in Paal en 25 oktober in Beringen-centrum, kan je het t
huisloket uittesten.
Tijdens een workshop maak je kennis met de voordelen van het thuisloket en leer je hoe je een aanvraag kan indienen. Je kan aan voordeeltarief ook een kaartlezer voor een elektronische identiteitskaart aanschaffen", zegt schepen van stadsontwikkeling
Anne Cuypers.Inschrijven voor de workshops? Dat kan je telefonisch op 011 43 02 11 of mail naar communicatie
beringen.be.