Het aantal mensen dat
professioneel of bedrijfgerelateerd Beringen bezoekt piekt. En dat heeft alles te maken met de verschillende attracties op be-MINE. Zo is deze week Subea by Decathlon vier dagen aanwezig in het duikcentrum TODI. Alle vakmensen van het merk Subea by Decathlon komen er het nieuwste duikmateriaal bekijken maar vooral testen. Dat gaat van harpoengeweren voor jagers onder water tot de nieuwste duikmaskers en duikpakken.
135 duikspecialisten vanuit de hele wereld zijn te gast in Beringen. Donderdag wordt het vierdaags seminarie afgesloten met een fuif.
"Wij hebben voor 2019 al goede vooruitzichten en zien een stijging in het aantal evenementen, congressen en teambuildings in ons duikcentrum. We waren recent op gespecialiseerde beurzen in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Dat werp nu al zijn vruchten af", zegt Wouter Schouvaerts van TODI.
Ook de inbreng van de nieuwe
vzw BE-MINE Beheer is van belang. Die heeft als taak om de hele site als attractie te promoten. De samenwerking uit zich niet alleen op het vlak van productontwikkeling, communicatie en promotie maar ook op vlak van onderhoud, bewegwijzering, veiligheid en parkeervoorziening. De eerste resultaten van die vzw zijn dus al duidelijk zichtbaar.