Radiozenders JOE en Willy blikken terug op een sterk najaar en tekenen recordcijfers op. Met 12,3% marktaandeel bij het brede publiek (12+) zet JOE het beste luistercijfer neer sinds het ontstaan van de zender in 2009. Hiermee verstevigt JOE haar prominente positie als derde grootste radiozender in Vlaanderen. Ook binnen de zenderdoelgroep van 35 tot 54-jarigen zet JOE met 15,7% marktaandeel een sterk resultaat neer.
De digitale
rockzender Willy groeit door en doet het beter dan ooit tevoren. Met 2,4% marktaandeel bij het brede publiek (12+) noteert ook Willy het beste cijfer sinds de lancering van de zender vijf jaar geleden. Willy blijft daarmee met voorsprong de grootste digital only zender in Vlaanderen. De zender kan op een sterke achterban rekenen en haalt samen met Willy Class X een marktaandeel van 4,5% in de zenderdoelgroep van 18 tot 54-jarigen, het beste resultaat tot nu toe.
Intussen blijft Qmusic stevig op kop in de zenderdoelgroep van 18 tot 44-jarigen, met een marktaandeel van 25,4%. Ook bij het brede publiek (12+) scoort Qmusic opnieuw sterk. Met een marktaandeel van 13,7% bevestigt Qmusic haar positie als tweede grootste radiozender van Vlaanderen. (foto DPG Media)