Beringen
Bocholt
Bree
Hamont-Achel
Hechtel-Eksel
Leopoldsburg
Lommel
Oudsbergen
Peer
Pelt

De kracht van een glimlach

Woensdag 16 juli 2025
Partnerbijdrage
De kracht van een glimlach - Hamont-Achel & Bree
Customer service gaat veel verder dan alleen het beantwoorden van vragen of oplossen van problemen. Het is het visitekaartje van een organisatie en vaak het eerste contactpunt voor klanten. Een vriendelijke toon en oprechte aandacht maken een wereld van verschil, zelfs als je elkaar alleen aan de telefoon spreekt of via een chat communiceert. Goede customer service begint met een glimlach. En dat merk je, ook zonder dat je elkaar ziet.
Een eerste indruk die blijft hangen 

Klanten voelen direct of ze oprechte aandacht krijgen. Een medewerker die met een glimlach opneemt en echt luistert, geeft een gevoel van vertrouwen en waardering. Dit zorgt ervoor dat de klant niet alleen geholpen wordt, maar ook met een goed gevoel ophangt of afsluit. Die eerste indruk bepaalt vaak of iemand terugkomt en over jou of je bedrijf vertelt aan anderen. 

Het draait om meer dan antwoorden geven 

Goede customer service betekent dat je verder kijkt dan het probleem zelf. Luisteren, meedenken en soms net een stapje extra zetten maken het verschil. Door empathisch te reageren en oplossingen te bieden die passen bij de situatie, voelt de klant zich gezien. Ook als je het antwoord niet meteen weet, kun je door duidelijke communicatie toch vertrouwen geven. 

De rol van vriendelijkheid in stressvolle situaties 

Klanten nemen vaak contact op omdat iets mis is gegaan of omdat ze ergens niet uitkomen. Dat kan stress en frustratie opleveren. Een rustige, vriendelijke en positieve houding kan die spanning wegnemen. Medewerkers die de tijd nemen en geduldig blijven, maken zelfs van een vervelende situatie een positieve ervaring. 

Wat een glimlach voor jou betekent 

Niet alleen klanten profiteren van een positieve houding, jij als medewerker ook. Werken met een glimlach maakt je werkdag leuker en zorgt voor een fijne sfeer, zelfs tijdens drukke momenten. Het helpt je om zelf kalm te blijven, creatief te denken en met meer plezier je werk te doen. Zo haal jij ook voldoening uit het helpen van anderen. 

Meer weten? 

Customer service is veel meer dan een baan: het is een kans om elke dag mensen blij te maken en problemen om te buigen naar oplossingen. Een glimlach is daarbij jouw krachtigste instrument. Wil jij ontdekken hoe het is om klanten écht te helpen en met een goed gevoel de dag af te sluiten? Lees dan meer over TP vacatures en ontdek hoe jij het verschil kunt maken.

(Buiten de verantwoordelijkheid van de redactie)

Partnerbijdrage

Nieuwere berichten in 'Partnerbijdrage'
  • 23/10/'25Problemen met online boeken? Dit zijn je opties
  • 14/10/'25Lommel - Online inspiratie vinden voor badkamermeubels
  • 03/10/'25Beringen - Verboden te parkeren bord, direct duidelijkheid…
Oudere berichten in 'Partnerbijdrage'
  • 07/07/'25 Beringen - Hoe vaak van baan wisselen is acceptabel?
  • 04/07/'25 Pelt - Zakendoen over de grens: steeds makkelijker
  • 23/06/'25 Energiekosten bewegen Belgen tot overstap
Zoekertjes
Aangeboden
Babysweater' Van Belang ' Fietsmand hond Wandelbuggy Groene zomerschoen
Te koop
Te koop
Te koop
Gezocht
70 jaar vieren in 2027 Oude gsm's
Verloren
Zilvergrijze horloge verloren
Tickets en toegangskaartjes
Uw zoekertje toevoegen
U bent hier: Startpagina » De kracht van een glimlach
Contacteer ons  |  Adverteer  |  Over deze site  |  Gemeente-info & links  |  GDPR
Doorzoek de Internetgazet
© 2004-2013 Faes nv - Op de artikels en foto’s rust copyright | Site: Webstylers
RSS Feed
Volg ons
RSS Feed
Mobiele versie
internetgazet.mobi
Mobiele versie