Koninklijke Harmonie De Bergengalm uit Hechtel en de
Koninklijke Fanfare Eendracht uit Eksel slaan na de geslaagde eerste editie in 2016 ook dit jaar de handen in mekaar om een
nieuw bierfestival te organiseren. Voor deze gelegenheid werd speciaal een nieuw logo ontworpen waar ze nu graag mee uitpakken. Het nieuwe logo zal dit jaar dan ook op het unieke festivalglas komen te staan. Ongeveer 25 brouwerijen zullen er op
23 juli terug te vinden zijn op het Dorpsplein in Hechtel, met
meer dan 80 soorten bier om te proeven.
De harmonie en de fanfare uit Hechtel-Eksel hebben de handen in mekaar geslagen om er samen opnieuw een topevenement van te maken. En omdat ze het menen hebben ze ervoor gekozen om een gezamenlijk logo te gebruiken voor het bierfestival. In één oogopslag zie je in het logo waar het om draait: het bierglas verwijst naar de vele bieren die te proeven zijn, de solsleutel op het glas verwijst naar de organiserende verenigingen.
De opbrengst van het evenement wordt verdeeld onder de verenigingen voor de aankoop en het onderhoud van muziekinstrumenten.