Met temperaturen die vlot boven de 30 graden uitstijgen, zoeken veel inwoners verkoeling binnenshuis. Wie daarbij graag wat lectuur bij de hand heeft, kan uitkijken naar het nieuwe
HALLO-magazine van de gemeente Hechtel-Eksel. Deze week wordt het magazine in de brievenbussen bedeeld.
In zijn voorwoord roept burgemeester Jan Dalemans de inwoners op om er ook tijdens de zomer een aangename periode voor elkaar van te maken. Hij vraagt onder meer om geluidsoverlast te beperken en huisvuilzakken niet te vroeg buiten te zetten.
Verder bevat het magazine een tweede oproep naar kandidaten voor de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening. Ook wordt al vooruitgeblikt naar april 2027, wanneer lokale kunstenaars opnieuw een prominente plaats krijgen.
Daarnaast wordt aandacht besteed aan de trajectcontrole die vanaf 15 juli in Eksel van start gaat. Volgens burgemeester Dalemans zijn die controles bedoeld om de verkeersveiligheid te verhogen en niet om inkomsten voor de gemeentekas te genereren. Want die boetes komen ook niet aan de gemeente toe!
Ook de Ondernemers Hechtel-Eksel komen aan bod. Voorzitter Leo Jaeken licht toe hoe de vereniging opnieuw stappen zet om lokaal ondernemerschap extra in de kijker te plaatsen.
Dat en nog veel meer valt te lezen in het nieuwste HALLO-magazine. Wie niet wil wachten op de papieren versie, kan het magazine ook
digitaal raadplegen.