De
nieuwe dienstregeling van De Lijn laat ook in Lommel haar sporen na en bezorgt heel wat Lommelaars kopzorgen. Niet alleen verloor Lommel haar snelle busverbinding met Hasselt en heel wat haltes, vele bussen zouden overvol zitten, en er blijken ook heel wat Lommelaren niet meer op tijd op hun werk of school te geraken, of zelfs helemaal niet. Het regent hierover klachten, vooral op sociale media.
Veel mensen begrijpen de hele nieuwe dienstregeling niet en het gevolg is dat het aankaarten van de vele problemen erg chaotisch verloopt en veel busgebruikers vandaag in de kou blijven staan.
Samen Vooruit roept daarom de Stad Lommel op om een
centraal meldpunt te installeren met de mobiliteitsdienst, om zo alle meldingen te verzamelen en alle problemen gestructureerd in kaart te brengen om zo – hopelijk – tot oplossingen te komen. Hoe meer de krachten gebundeld worden, hoe beter. Desgevraagd bevestigt burgemeester Bob Nijs (CD&V) dat het stadsbestuur
al sinds maandag de klachten uit Lommel centraal bundelt.(Archieffoto)