Donderdag 10 januari 2013
De leerlingen van het vijfde leerjaar van de Boudwijnschool maakten een eigen clip van hun chocolate song in het kader van Fair-trade. Het geheel kadert in de actie "Zing Max naar school", een actie van Max Havelaar. Met deze ‘Maxzoektklas'-campagne wil men Fair-trade of eerlijke handel in de kijker zetten. Ook kinderen vormen een belangrijke doelgroep voor Fair-trade; zij zijn immers de consumensjes van morgen en het is dan ook belangrijk dat ook zij weten wat Fair-trade is en waarvoor het keurmerk op de verpakking van o.a. koffie, chocolade, bananen, suiker,… staat. Jong geleerd is fair gedaan! Wat kan de klas winnen? De hoofdprijs is een bezoek aan de klas van Pieter Embrechts om te vertellen over z'n avonturen in Ghana en over z'n ontmoeting met Max. Hij zingt natuurlijk ook live, samen met de klas, de enige echte Chocolate Song. De leerlingen moesten hiervoor allerlei activiteiten ontwikkelen, o.a. deze video-clip, en hiervoor zoveel mogelijk 'hits' en 'likes' halen. Kijk zelf eens!