Bruisend Lommel, de handelaars- en horecavereniging van het Lommelse centrum en de singel zijn vandaag gestart met hun
‘Lommelse week van de klant’. Door middel van een krasloten systeem kunnen elke dag 250 klanten een fles cava winnen. Hun actie duurt t.e.m. zaterdag 10 oktober.
Afgelopen week gingen een ‘team info’ en een ‘team cava’ in Lommel op pad om de
bijna 300 leden van Bruisend Lommel in te lichten over deze actie en de nodige actiematerialen te bezorgen. 95 % van de leden reageerde positief en bevestigden door het ophangen van de affiche in hun etalage, hun deelname. Elke uitbater kreeg naast 6 flessen cava ook een stapel niet-winnende krasloten, 6 winnende cava-krasloten en voor de geïnteresseerden ook winnende ‘
cadeautje van de zaak’-krasloten.
Vanaf vandaag, zaterdag 3 oktober, tot en met zaterdag 10 oktober krijgt elke consument bij aankoop een kraslotje om te krassen. Verschijnt de fles cava? Dan wordt deze direct overhandigd aan de gelukkige winnaar. Voor de winnaars van het ‘cadeautje van de zaak’ voorziet de deelnemende zaak zelf een presentje, dat kan een cadeaubon, sjaaltje of leuk hebbedingetje zijn, maar evengoed een kopje koffie of magnum fles bier in de horeca.
“Wij hadden vandaag alvast
twee zeer blije winnaars”, reageert Jana Linsingh van de Pimkie
(foto onder), “want wij geven naast de fles cava, ook dagelijks een pakketje met leuke spulletjes van Pimkie weg als ‘cadeautje van de zaak’. Heerlijk om die blije gezichten te zien bij onze klanten!”
Ook Elke Aerts van Modena Schoenmode (
foto hiernaast) kon al een klant blij maken met een fles cava. "Zowel de winnaar van de fles cava als die van het 'cadeautje van de zaak' reageerden heel blij. En omdat ik de actie zelf zo super leuk vind, heb ik besloten om ook de niet-winnende klanten een kleinigheid mee te geven. Het is tenslotte niet elke week 'Lommelse week van de klant'."
“Meer dan 2000 flessen cava werden de afgelopen weken
herbestickerd door de jongens en meisjes van Bewel en vervolgens bij al onze leden bezorgd. Het was een grote organisatie, maar onze leden reageerden zeer enthousiast”, weet Isabel Heynssens van Bruisend Lommel. ‘We kozen bewust voor deze aanpak omdat bijvoorbeeld ook onze banken, uitzendkantoren en zaken in de verzorging deze actie aan hun klanten kunnen aanbieden. Een gepersonaliseerde fles cava van Bruisend Lommel dat valt bij iedereen in de smaak.’