Door de aanhoudende hitte gaat de
afvalophaling in Lommel 1 vandaag (vrijdag 26 juni) niet door. Dat heeft Limburg.net donderdagavond laat bekendgemaakt, nadat onderaannemer
Renewi om 21.26 uur liet weten dat de hoofddirectie in Nederland had beslist om in alle gebieden waar
code rood geldt geen inzamelingen uit te voeren.
Daardoor vallen verschillende ophaalrondes in Limburg weg, waaronder die in Lommel 1.
Het gaat om de ophaling van huisvuil, pmd, keukenafval, textiel en tuinafval.
Limburg.net laat weten ontgoocheld te zijn over de eenzijdige beslissing van Renewi. Samen met de onderaannemer wordt gewerkt aan inhaalrondes, die zo snel mogelijk zullen worden georganiseerd. Zodra daar meer duidelijkheid over is, zal Limburg.net hierover communiceren.
De afvalintercommunale biedt ook haar excuses aan voor de erg laattijdige communicatie en de hinder die dit veroorzaakt, zeker gezien de uitzonderlijke hitte.
Huis van de Stad laat weten dat wie dat kan of wenst, de zakken vandaag nog tot 12u30 naar het recyclagepark kan brengen. Morgen kan dat ook tussen 7 en 12u30.